Ženeva 2017 – premiéra Honda Civic Type R


Společnost Honda na ženevském autosalónu představila zcela nový model Civic Type R, který bude uveden na evropský trh letos v létě. Vychází ze stejného základu jako hatchback Civic. Byl od základu technicky přepracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu hatchbacků – na silnici i na závodní dráze.

Plynulá a přesná šestistupňová manuální převodovka byla dále vylepšena o systém synchronizace při řazení na nižší rychlostní stupeň, což zajišťuje lepší spojení mezi modelem Type R a řidičem.

Nový Type R má lehčí a tužší karoserii – v porovnání s předchozím modelem Type R se torzní tuhost zlepšila o dalších 38 %. Byla upravena geometrie předního zavěšení se vzpěrami MacPherson standardního hatchbacku pro dosažení minimálního táhnutí do řízení a maximálního sportovního pocitu. Zadní nezávislý víceprvkový systém standardního vozu byl vylepšen použitím ramen zavěšení s jedinečně vysokou tuhostí.

Výběr režimů jízdy rozšiřuje užitnost vozu v porovnání s předchozím modelem Type R. Kromě živého režimu „Sport“ a závodního režimu „+R“ je k dispozici nové nastavení „Comfort“. Při změnách režimů se přizpůsobují adaptivní tlumiče, síla řízení, odezva řazení a zpětná vazba plynového pedálu vozu.

Model Type R má ucelenější aerodynamickou výbavu než jeho předchůdce. Patří sem hladší podvozek, přední vzduchová přepážka, lehké zadní křídlo a generátory víření na zadním okraji linie střechy. Mohutná a agresivní karoserie má vyvážený poměr mezi vztlakem a odporem, což přispívá k větší stabilitě při vysokých rychlostech.

Očekává se, že výroba nového modelu Civic Type R bude zahájena v létě 2017 v závodě HUM (Honda of the UK Manufacturing) ve Swindonu, který se stane hlavním globálním výrobním závodem 10. generace hatchbacku Civic. Model Type R se bude vyvážet do celé Evropy a na další světové trhy, včetně Japonska a USA. Bude se jednat o první model Type R oficiálně prodávaný v Severní Americe pod značkou Honda.


Zdroj: auto4drive.cz

Honda se pokouší o rekord ve spotřebě

Od začátku června jede dvojice Fergal McGrath a Julian Warren, která pracuje v oddělení výzkumu a vývoje evropského výrobního závodu Honda, s vozem Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC po Evropě s cílem vytvořit světový rekord ve spotřebě. Dosud byly všechny rekordy uskutečněny v Americe a platilo pravidlo, že při rekordním pokusu je nutné navštívit všech 48 sousedících státu USA a najet minimálně 13 000 km (8 200 mil). V Evropě se o to zatím nikdo nepokusil, takže Fergal a Julian jsou první. Aktuální rekord „Lowest fuel consumption – 48 US States“, jak se oficiálně nazývá, je 3,02 l/100 km s vozem VW Passat TDI.

Dlouhý den ve znamení úsporné jízdy s Hondou Civic i-DTEC

Všechny tři vozy Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Budíček mám už v 3:45 a o 20 minut později už vyjíždím z Loděnice u Berouna svojí Hondou Civic, ovšem s motorem 2,2 i-DTEC, který už se nevyrábí. V tuto brzkou ranní hodinu je Praha úplně prázdná, a tak i s průjezdem Prahou přijíždím do Čelákovic se spotřebou pod 4 litry. Ale to dnes není to nejdůležitější. Kolega Michal vyjíždí z garáže se Civicem Tourer 1,6 i-DTEC, do kterého usedám zatím na sedačku spolujezdce, a míříme směr Ostrava, resp. Bohumín, kde se máme setkat s Fergalem a Julianem. I když jede Michal opravdu svižně, abychom tam byli včas, spotřeba se drží jen lehce přes pět a půl litru. I menší kubatura i-DTEC je tedy úsporná, a to i při svižné jízdě.

Nemají ani přehuštěné pneumatiky, přesto jedou s úžasnou spotřebou

Asi půl hodiny čekáme na čerpací stanici od hranic s Polskem, kde máme domluvený sraz. Během toho tankujeme do plna, abychom mohli změřit naši spotřebu. Jako první přijíždí doprovodný vůz a dozvídáme se, že to nejsou zástupci Guinessovy knihy, ale podpůrný vůz, jehož posádku tvoří také dva zaměstnanci Hondy. To nás trochu překvapuje, ale za chvíli přijíždí hlavní aktéři Fergal a Julian. Vyjížděli z Belgie a pokračovali přes Holandsko, Německo, Dánsko, Švédsko, Finsko, Litvu, Lotyšsko a Estonsko. Do České republiky přijeli ze sousedního Polska. Ihned zjišťujeme, kolik jim ukazuje palubní počítač, a po chvíli přemlouvání se informaci dozvídáme. Ale do zveřejnění rekordu to nesmíme prozradit. Je nám ale jasné, že pokud se nic zásadního nestane, rekord Passatu hravě překonají. Při krátkém rozhovoru nám ukazují, že nejedou ani na přehuštěných pneumatikách. Na čerpací stanici si dávají pouze malé občerstení a od několika nezávislých svědků si nechávají potvrdit formuláře od Guinessovy knihy. Už chápeme, proč nemusí mít doprovod zástupce Guinessovy knihy.

Od Polska až ke Slovensku spolu s budoucími rekordmany

Pneumatiky Michelin Energy Saver 205/55 R16 mají předepsaný tlak Fergal a Julian mají potvrzené dokumenty o tom, že tu byli (mimo to je trasa kontrolována i přes GPS) a že zde netankovali. Mohou tedy pokračovat dále. V ČR už neplánují žádnou zastávku, a tak se domlouváme, že pojedeme v pořadí „rekordní“ Civic, „doprovodný“ Civic a my. Sraz je na Slovensku v obci Kúty, kde plánují oběd. Tentokrát sedám za volant já a vyjíždíme směrem na Olomouc. Zpočátku po rozjezdu klesá spotřeba až k číslu cca 3,5 a následně už klesá čím dále pomaleji. Vypadá to, že ideální rychlost je okolo 80 km/h a do kopce i trochu méně. Já jedu do kopečků na pětku, ale vysílačkou zjišťujeme, že rekordmani jedou většinou na šestku, a tak se to snažím dělat taky tak, i když v takovém případě má motor poměrně nezdravý zvuk. Spotřeba ale pomalu klesá, a tak za Olomoucí už jsme pod 3 l. Držíme stále stejné tempo a spotřebu neustále stahuji, i když klesá čím dál pomaleji. Okolo Brna už ale osciluje mezi čísly 2,6 a 2,7. Blížíme se ke slovenským hranicím a uvědomujeme si, že nemáme Slovenskou dálniční známku, ale nemá smysl ji na ten kousek kupovat. Těsně před hranicemi tedy zastavujeme a loučíme se. Zatímco dvě Hondy Civic kupují dálniční známku a pokračují na Slovensko, my se otáčíme a jedeme zpět.

Podle tankování je spotřeba vyšší než na palubním počítači

Rekordní Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC na trase Když se loučíme, máme na palubním počítači 2,6 l/100 km a dozvídáme se, že posádka „rekordního“ Civicu má ještě nižší hodnotu. Jedou ale na pneumatikách 205/55 R16, zatímco my na 225/45 R17, takže bychom se jim možná přiblížili trochu více. Když se ale proplétáme na parkovišti mezi stojícími kamiony, naše spotřeba o desetinku stoupá a na této hodnotě se drží až do nejbližší čerpací stanice, ke které jedeme mírně do kopce. Tankujeme opět do plna a po ujetých 241,7 km se do nádrže vejde 7,43 l, což vychází na 3,07 l/100 km. My jsme tedy Passat TDI nepřekonali, ale nutno dotdat, že na tak krátké vzdálenosti může být přesnost zkreslena. Fergal a Julian mají za sebou 11 z 24 zemí, ale jelikož je Skandinávie rozlehlá, tak co do vzdálenosti už jsou pravděpodobně za polovinou. I kdyby jim podle tankování vyšlo o 0,4 l více, jako to bylo v našem případě, tak rekord překonají. Držme jim tedy palce.

Zdroj: usporne.info

Civic Type R a supersport NSX

Na autosalónu v Ženevě 2015

Stánek společnosti Honda s číslem 4250 bude na 85. ženevském autosalonu umístěn v hale 4. Ženevský autosalon se koná v termínu od 3. do 15. března. Každý model v modelové řadě pro rok 2015 prošel inovacemi a řada z nich se na březnovém ženevském autosalonu poprvé představí ve svých produkčních verzích. Sportovní automobily pro běžné silnice i pro závodní okruhy, rodinné vozy i koncept vozidla poháněného palivovými články – to vše bude na stánku Honda k vidění.

Návrat dvou sportovních legend

Na autosalonu v Ženevě proběhne světová premiéra produkční verze modelu Honda Civic Type R. Tento „závodní vůz pro každého“ bude nejextrémnějším modelem Type R, jaký byl kdy vyroben. Bude disponovat ohromujícím výkonem a vzrušující dynamikou, jež do daného segmentu vnesou zcela nová měřítka. Nový dvoulitrový přeplňovaný motor 2.0 VTEC Turbo, jenž si u tohoto modelu odbývá svou světovou premiéru, agresivní funkční styl či nové průkopnické technologie podvozku dohromady vytvářejí jeden z nejintenzivnějších a nejatraktivnějších řidičských zážitků napříč všemi segmenty automobilového trhu. Pro fanoušky, kteří nedočkavě očekávají představení nejnovější verze ikony značky Honda v kategorii „hot hatch“, bude 28. ledna spuštěna mikrostránka vyhrazená modelu Type R. Zde se budou fanoušci moci s modelem Type R seznámit a sdílet související obsah, čímž získají přístup k exkluzivním fotografiím tohoto sportovního hatchbacku ještě před jeho ženevskou premiérou: www.redline.global Krátce po detroitské světové premiéře se po pětadvaceti letech od uvedení svého předchůdce ve Švýcarsku poprvé v Evropě představí netrpělivě očekávaný produkční model Honda NSX. Tento hybridní supersportovní automobil byl navržen tak, aby nabízel „nové zážitky ze sportovní jízdy“ a vyvrátil zažité představy o supersportovních automobilech.

Nové modely HR-V a Jazz

V předstihu před uvedením na trh, jež proběhne později v průběhu letošního roku, budou na autosalonu představeny nové modely Honda HR-V a Jazz. Zcela nový model HR-V v sobě spojuje vzhled kupé s robustností, prostorností a praktičností vozů kategorie SUV. Výsledkem je sportovně střižený, osobitý a variabilní crossover segmentu B. Pro druhý vstup do kategorie, kterou značka Honda v roce 1998 s původním modelem HR-V založila, má nový model pro rok 2015 připraven atraktivní vzhled, prvotřídní jízdní vlastnosti, mimořádně nízkou spotřebu paliva a bezkonkurenčně prostorný interiér. Premiéru si v Ženevě odbude také třetí generace modelu Jazz vyznačující se sofistikovaným novým vzhledem a modernizovaným interiérem. Tento model byl od základu přepracován, navazuje na vynikající reputaci svých předchůdců a přichází se zcela novým 1,3litrovým benzínovým motorem.

Pohled do budoucnosti

Prototyp modelu Honda FCV Concept přibližuje vývoj designu karoserie příští generace modelu Honda s nulovými emisemi, který bude poháněn palivovými články. Mezi hlavní vlastnosti prototypu FCV Concept patří výrazný pokrok v prostorovém uspořádání technických prvků, prostornější interiér, nižší cena a schopnost provozu v reálném světě včetně předpokládaného dojezdu přes 450 km a možnosti doplnění paliva během tří až pěti minut.

Návrat ikonického partnerství McLaren-Honda

Před svou závodní premiérou, která je naplánována na 15. březen do australského Melbourne, se na autosalonu v Ženevě představí monopost Formule 1 týmu McLaren-Honda pro rok 2015. Cílem nového partnerství je překonat odkaz předchůdců, kteří v letech 1988 až 1991 ve světovém šampionátu získali čtyři poháry konstruktérů.

Zdroj: honda-praha.cz

CR-V se dočkalo další modernizace!

Přečtěte si o čem je Honda CR-V 2015, prodává se od jara.

Honda představila na autosalonu v Paříži omlazený prototyp CR-V pro evropský trh, který půjde do prodeje už za pár měsíců.

Nová motorizace

Místo motoru 2.2 i-DTEC dostalo CR-V nový naftový pohon 1,6 s výkonem 118 kW (160 k), točivým momentem 350 Nm a s kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km! Standardem je pohon všech 4 kol. Automat navíc dostanete druhou podstatnou novinku – devítistupňovou samočinnou převodovku. Ostatní motorizace zůstávají beze změny.

Facelift a inovovaný design

Karosérie nového CR-V získá zcela novou estetickou podobu. Vpředu nové světlomety s LED diodami, které přechází do chromovaných lišt, upravenou masku s přední mřížkou a nové mlhovky. Vzadu se dočkaly úprav nejen světla s LED 3D grafikou, ale i zadní výklopné dveře, nárazník a oplastování vozu. Celé auto vypadá nižší, robustnější a zároveň sportovnější.

Úpravy v interiéru a nové technologie

Milovníky mutlimédií potěší, že sériovou výbavu rozšíří informační systém Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou s podporou bezdrátového připojení, devíti předinstalovanými aplikacemi a funkcí Mirror Link. Displej také slouží jako výstup zadní parkovací kamery. Systém Connect přehrává hudbu z rádia, připojií se na internet a nabídne i další informace během jízdy, třeba aktuální akční rádius auta nebo čas potřebný na cestu. Přikoupit můžete navigaci od Garminu. Model se také pyšní systémem I-ACC, což je inteligentní adaptivní tempomat. Ten sleduje i okolní jízdní pruhy a dokáže tak reagovat na situace, kdy se jiný řidič začne řadit těsně před vaše auto.

Zdroj: honda-praha.cz

Supersport Honda Acura NSX

Odhalena nová generace modelu!

Dvacet pět let po premiéře původního supersportovního automobilu NSX, který ve své době posouval zažité hranice, dnes značka Acura na Severoamerickém mezinárodním autosalonu 2015 představila novinářům z celého světa produkční verzi jeho netrpělivě očekávaného nástupce. Jedná se o novou generaci modelu Acura NSX, která byla vyvinuta a vyrábí se ve Spojených státech. Produkční model ve třpytivé červené barvě vjel na pódium doprovázený zvukem svého motoru přeplňovaného dvěma turbodmychadly.

Co přináší supersport NSX?

Nová generace NSX je výstavní skříní automobilového stylu, designu a parametrů hybridního supersportovního automobilu s motorem uprostřed. Značka Acura dnes také oznámila hlavní údaje o konstrukci a výkonech nového vozu. Společnost začne přijímat individuální objednávky na nový model NSX od léta a první vozy by měly k zákazníkům dorazit ve druhé polovině letošního roku. Model NSX, jehož úkolem je vnést do segmentu supersportů nové zážitky ze sportovní jízdy, zpochybňuje zažitý pohled na tento druh automobilů – stejně, jako první generace před čtvrt stoletím. Jádrem tohoto nového přístupu je zcela nová hnací jednotka – dvakrát přeplňovaný motor V6 s úhlem rozevření válců 75 stupňů a s ventilovým rozvodem DOHC, který je spojen s 9stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT) a je kombinován se sportovním hybridním systémem (Sport Hybrid system) tvořeným třemi elektromotory. Hnací ústrojí je integrováno v mimořádně tuhé a lehké karoserii tvořené různými materiály, při jejíž výrobě byly poprvé na světě použity nové materiály a výrobní procesy. Díky filozofii „supersportu zaměřeného na člověka“ klade tento vůz řidiče ve všech ohledech na první místo. Nejmodernější hybridní hnací ústrojí, karoserie a podvozek nové generace modelu NSX zajišťují mimořádně intuitivní a okamžitou odezvu na pokyny řidiče. Vzhledem k tomu, že model NSX představuje vrchol výkonů a prestiže značky Acura, byl na autosalonu představen s motivem „Precizní výkon“ (Precision Crafted Performance). Toto téma bylo původně sloganem celé značky Acura a představovalo hlavní hnací sílu při vývoji původního modelu NSX i hlavní motiv při jeho představení.

Design karoserie v duchu protkané dynamiky

Nový model NSX se vyznačuje designem, který designový team nazval „Protkaná dynamika“. Jedná se totiž o ideální směs vzhledu exotického sportovního vozu a funkčnosti supersportu. Karoserie NSX se vyznačuje klasickými nízkými a širokými proporcemi, jež se snoubí s moderními a atraktivně tvarovanými povrchy, agresivním tvarem přídě a zadními světly, která vzdávají poctu svému předchůdci. Charakteristické boční sací otvory a letmo umístěný C-sloupek přivádějí vzduch k uprostřed uloženému motoru a směrují proudění vzduchu na záď, čímž se zvyšuje přítlačná síla. Pro uložení nového, podélně umístěného motoru V6 se dvěma turbodmychadly a s 9stupňovou převodovkou DCT byla produkční verze oproti NSX Concept z roku 2012 prodloužena (+7,5 cm) a rozšířena (+2,5 cm) a kabina byla mírně posunuta směrem vpřed. Každý prvek konstrukce karoserie byl pečlivě navržen s ohledem na ideální proudění vzduchu jak z hlediska přítlaku, jenž zvyšuje stabilitu, tak z hlediska chlazení systémů vozidla. Model NSX prošel rozsáhlými testy ve špičkovém aerodynamickém tunelu firmy v Raymondu ve státě Ohio, které oproti konceptu vyústily v celou řadu významných změn včetně inovovaných otvorů v kapotě, nových otvorů v předních blatnících, modifikovaných bočních sacích otvorů, či optimalizovaného zadního spoileru.

Kokpit zaměřený na řidiče

Interiér NSX se vyznačuje mimořádně skvělým výhledem vpřed, jednoduchým a intuitivním ovládáním i špičkovou ergonomií. Zářným příkladem je sedadlo, které nabízí skvělou oporu kombinovanou s prvotřídním komfortem a umožňuje snadné nastupování i vystupování. Přístrojový panel modelu NSX je tvořen dynamickým TFT displejem, který reaguje na řidičem zvolený režim integrovaného systému jízdní dynamiky (Integrated Dynamics System) a v grafické formě zobrazuje všechny důležité informace. Uprostřed kruhového ovladače nového integrovaného systému jízdní dynamiky (Integrated Dynamics System) na středové konzole se nachází startovací tlačítko, které aktivuje sportovní hybridní hnací ústrojí. Pod kůží ručně obšitým panelem palubní desky se nachází obnažený středový rám – funkční konstrukční prvek podvozku, který svým designem připomíná rám nekapotovaných sportovních motocyklů. Mimořádně tenké, ale zároveň vysoce pevné A sloupky spolu s nízko umístěným přístrojovým panelem minimalizují překážky ve výhledu řidiče na vozovku.

Sportovní hybridní hnací ústrojí

Ve snaze o zachování základní filozofie první generace byl nový model NSX navržen tak, aby maximalizoval schopnosti řidiče a poskytoval výjimečně intuitivní a sebejistou odezvu „podle vůle řidiče“. Konstruktéři značky Acura využili bohaté zkušenosti firmy v oblasti výkonných motorů a hybridních elektrických pohonů, které spojili se dvěma dekádami prací na vývoji špičkových technologií pro rozdělování hnací síly, jakou je například systém Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Výsledkem je nejdůmyslnější a technicky nejpokročilejší inteligentní hnací ústrojí ve světě supersportovních vozidel. Srdcem modelu NSX je zcela nový, uprostřed umístěný, dvakrát přeplňovaný motor V6 s úhlem rozevření válců 75° a s ventilovým rozvodem DOHC, který je spojen s 9stupňovou převodovkou DCT vyvinutou značkou Acura. Motor V6 je vybaven kompaktním ventilovým rozvodem ze závodních vozů a mazáním se suchou klikovou skříní, které přispívá ke snížení těžiště. Zcela nová 9stupňová převodovka DCT se vyznačuje bleskurychlým řazením i podřazováním v závislosti na otáčkách motoru. Zadní elektromotor s přímým náhonem, který je uložen mezi motorem a převodovkou, pomáhá při akceleraci, brzdění a pomáhá také zlepšovat rychlost řazení. Přední kola modelu NSX jsou poháněna dvěma nezávislými elektromotory s vysokým výkonem, jež se vyznačují okamžitou odezvou a umožňují dynamické rozdělování hnací síly mezi pravou a levou stranu vozidla. Kromě zlepšování akcelerace a brzdění slouží přední elektromotory u NSX k dynamickému rozdělování točivého momentu. Výsledkem je okamžitá akcelerace s „nulovou prodlevou“ a skvělá ovladatelnost, která jako by byla schopna předvídat přání řidiče. Model NSX prošel rozsáhlými testy na nejnáročnějších světových závodních okruzích včetně známého Nürburgringu.

Pokročilá konstrukce karoserie z více materiálů

V návaznosti na odkaz první generace NSX, která se stala prvním supersportem s hliníkovou karoserií, přichází i nová generace NSX s inovativní konstrukcí karoserie tvořenou více materiály, která zahrnuje několik světových prvenství, pokud jde o použité materiály i výrobní procesy. Karoserie modelu NSX má tvar prostorového rámu tvořeného vnitřním hliníkovým rámem a prvky z vysokopevnostní oceli a dalších pokročilých materiálů. Rám je upevněn k podlaze z uhlíkových vláken a tento mimořádně rigidní celek, u kterého byly navíc využity nejmodernější technologie spojování, je schopen zcela absorbovat všechny torzní a ohybové síly. U modelu NSX byla poprvé na světě využita technologie odlévání kombinující konstrukční a výrobní flexibilitu odlévání s pevností a roztažností kovaného materiálu, což přispívá k významnému snížení hmotnosti. Panely karoserie jsou tvořeny kombinací hliníku a plošně tvarovaného kompozitu (SMC).

Pokročilá sportovní konstrukce

Model NSX se vyznačuje „Pokročilou sportovní konstrukcí“ (Advanced Sports Package), u které jsou hlavní součásti hnacího ústrojí – uprostřed uložený motor, oba přední elektromotory a svazek baterií spolu s řídicí jednotkou hybridního systému – optimalizovány s důrazem na koncentraci hmoty kolem středu vozidla, což dále přispívá ke zlepšení jeho dynamické odezvy. Díky kombinaci této koncepce a lehké karoserie má model NSX nejníže položené těžiště v dané třídě. NSX využívá plně nezávislé celohliníkové zavěšení předních i zadních kol a k přenosu mimořádného výkonu slouží pneumatiky ContiSportContact™ o rozměrech 245/35Z R19 vpředu a 295/30Z R20 vzadu, které jsou obuty na hliníkových ráfcích o rozměru 19×8,5 vpředu a 20×11 vzadu. Výkonné, přirozené a sebejisté brzdění je zajištěno 6pístovými předními a 4písovými zadními třmeny na ultra-výkonných karbon-keramických brzdových kotoučích. K prvotřídní ovladatelnosti velkou měrou přispívá sportovní hybridní systém pohonu všech kol Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), který nabízí bleskurychlou odezvu na všechny pokyny řidiče – řízení, brzdění i plyn – a zároveň poskytuje stabilitu, ovladatelnost a dynamiku systému pohonu všech kol. Asistent pro agilní ovládání (Agile Handling Assist – AHA) pomocí lehkého přibrzďování dále zlepšuje stáčivou odezvu a dynamickou stabilitu vozidla. Integrovaný systém jízdní dynamiky (Integrated Dynamic System) se ovládá kruhovým ovladačem, který nabízí volby režimů Quiet, Sport, Sport+ a Track (Tichý, Sport, Sport+ a Okruh). Systém upravuje odezvu motoru, elektromotorů, převodovky i podvozku a dokonce reguluje úroveň zvukového projevu motoru. To vše v závislosti na potřebách řidiče a na prostředí, ve kterém se vůz pohybuje. V tichém režimu je vůz schopen krátkodobé jízdy nižší rychlostí pouze na elektrický pohon. V dalších režimech Sport a Sport+ se postupně vyostřuje dynamická odezva vozidla a v režimu Track NSX řidiči nabídne plné spektrum svých výkonových možností. NSX také disponuje funkcí okamžitého rozjezdu, která umožňuje rozjezd s nulovou prodlevou, při kterém asistují motor i všechny tři elektromotory.

Nový výrobní závod

Model NSX se bude vyrábět výhradně v závodě Performance Manufacturing Center (PMC) ve městě Marysville (Ohio), kde přibližně 100 vysoce kvalifikovaných pracovníků zajistí kompletní výrobu karoserií, lakování i finální montáž z dílů pocházejících z domácích i z globálních zdrojů. Závod PMC i jeho procesy byly navrženy tak, aby skvěle kombinovaly řemeslné schopnosti pracovníků s nejmodernějšími technologiemi a umožňovaly tak nový výrobní přístup. Díky tomu, že výroba karoserií je zajišťována interně, zachovává si značka Acura plnou kontrolu nad jejich kvalitou včetně kritické pevnosti a přesnosti zavěšení, montáže i povrchového zpracování – a to od prvotní konstrukce až po finální montáž. Pracovníci mají k dispozici inovativní technologie, které jejich řemeslné schopnosti posouvají na ještě vyšší úroveň, a umožňují jim při specializované výrobě supersportovních automobilů dosahovat té nejvyšší kvality.

Zdroj: honda-praha.cz